2000-talets stringhylla á la Ernst

2012-07-19 @ 17:36:49

De där stringhyllorna från 50-talet börjar ju bli populära igen, och jag tycker faktiskt att de är rätt häftiga. Därför fastnade jag direkt när jag kom över en skiss på en hylla som Ernst Kirchsteiger gjort av armeringsjärn. Nu är vår egen hylla klar och det blev snyggare än vad jag hade räknat med. Den blev så snygg att jag kommer på mig själv stirrandes på hyllan ibland.

 

 

 

Hyllan har inte kostat oss många kronor eftersom vi hade det mesta av materialet hemma. Det var endast krokar samt spraylack som behövdes köpas. (Vi spraylackade armeringsjärnet, dels för att underlätta rengöring men även för att inte skita ner tapeten med rost.)

 

Vad tycker ni?? Lika förtjust som mig.. eller raka motsatsen? Funkar armeringsjärn inomhus eller tycker ni det hör hemma ute i trädgården?

 

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för tipset, men som du själva sa är de för små i storlekarna :( kram

2012-07-20 @ 15:08:13
URL: http://Busmaddiz.blogg.se
Postat av: Emma

Använde ni ett armeringsnät eller lösa järn? /Emma

Svar: Hej! Vi använde ett armeringsnät
Sanna Stenberg

2013-09-16 @ 20:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback