Mindre trevligt arbete

2012-07-11 @ 16:56:48

Sedan vi köpte vårt hus har vi haft problem med avloppet. Rörmokare har under 1,5 månads tid varit här fyra gånger för att få bort stopp i avloppet. De två senaste gångerna hade vi spolbilen här. Efter att det i söndags blev stopp igen, och vi även upptäckte att det blivit läckage så fick vi nog. Spolbilen fick som sagt komma hit för andra gången.

 

Vi pratade med försäkringsbolaget som skickade hit en besiktningsman. Han kikade på läckaget och till vår glädje så kommer försäkringsbolaget gå in med kostnaden för arbetet. Vi ringde hit rörmokaren som fick komma och filma våra avloppsrör. Det visade sig att den förre ägaren spolat ner papper i avloppet som inte löses upp. Det var sånt stopp att kameran inte ens kom förbi allt papper. Eftersom spolbilen inte kunnat få bort detta pappersstopp så fick rörmokaren bila upp golvet, såga upp rören och gräva ur allt papper. Mitt i pappersklumpen var papperet helt torrt!! Det säger en hel del om hur packat papperet var. När det stoppet var åtgärdat så kunde de komma in med kameran längre in i rören. Det visade sig att det även var hål i röret på ett ställe och att det därmed kommit in grus i röret.

 

Vid den här tidpunkten såg jag hur våra pengar bara flög bort och jag tänkte att det kommer dröja många månader innan vi kan fortsätta vår vanliga renovering. Ett till samtal till besiktningsmannen från försäkringsbolaget slutade däremot med att de går in med kostnaden för även detta jobb eftersom det är dessa två fel som orsakat läckaget. Så nu ska det bilas upp ännu mer i källaren. Detta gör att vår renovering blir ännu mer avstannad här hemma. Dock inte pga pengabrist utan pga tidsbrist. Jag kan därtill inte göra många knop här hemma då jag överansträngde mig första veckan efter förlossningen, vilket resulterat i att jag varit sängliggandes i flera dagar. När jag är återställd blir det att sätta igång igen.

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback