Inte klar på långa vägar

2012-05-20 @ 19:40:50

Nej.. Klara kommer vi nog aldrig att bli. Men vi är inte ens i närheten av att vara så pass klara som vi skulle vilja vara med tanke på att vi ska flytta in nästa helg. Det lutar åt att min pappa får stå ut med oss som inneboende ett tag.

Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen den här helgen. Det beror på att det jobb vi utfört inte syns så bra. Vill ju gärna dela med mig med bilder på hur det går.
Svärfar har i alla fall dragit elen klart i kök, matsal och vardagsrum. En sån som jag tror ju att det är snabbt gjort, men det blev jag ju varse att det inte är. Nu är det gjort iaf och nu fattas det bara att jorda i hall och på övervåning, men det får vänta till senare. Vi har byggt klart i hallen. Eller klart och klart.. Som jag skrev ovan.. Så klart som vi vill ha det vid inflytt. Golv är fixat i samtliga rum, bröstpanel uppsatt i halva hallen och målning av hall är påbörjad.

I veckan ska vi inhandla mer färg - både väggfärg och fönsterfärg. Vi ska även köpa bröstlist, vägglist och vanlig list. Nästa helg planerar jag att måla fönsterfoder, vägg + bröstpanel i hall samt en sista sväng bakom elementen.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hittade just hit via FB! Vad skoj att läsa om er renovering! Det kommer säkerligen att bli jättefint när det blir klart. Grattis till husköpet och lycka till med renoveringen. Kram, kusin Sofia

2012-05-20 @ 20:51:01
URL: http://sofiascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback