Väggarna börjar ta form

2013-02-24 @ 00:21:00

Idag gav jag mig in på att måla väggarna i trappen. När jag köpte färgen stod jag och valde mellan två olika nyanser av grå. Den mörkare av dem var snyggare, men skulle den bli för mörk för att ha i en trapp? Jag fick tillslut ringa till J för att få lite stöttning. Tillslut frågade han; "Men vad är det du vill att jag ska säga?" Till svar fick han; "Jag vill att du ska säga åt mig att ta den mörka färgen, och om det inte blir bra så tar du på dig skulden!" - Så blev det.

Första lagret grå färg är på plats... och nog är den mörk alltid. Dock tror jag ändå att det kommer att bli bra när det väl är klart. Om inte annat så får vi vänja oss.

Imorgon blir det att fortsätta måla. Sen ska vi börja mäta ut trappstegen om det blir tid över.

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad va de ni skulle ha på trappstegen? :) jag la ner våran trapp efter två steg fan va tid de tog :( de där du målat vitt i eran trapp där har vi oxå matta och jättesvårt att komma åt och riva det :/ å dom två stegen jag tagit bort är inte jättesläta men de går kanske att slipa.. Men sen under och där du målat vitt där är de ett helvete med massa lim o kladd :( men nu när hall o kök är typ klart och med nytt golv så ser trappen ännu mer för jävlig ut så måste göra nått åt den!

2013-02-24 @ 09:47:52
URL: http://blondstar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback