Grävning dag 1

2014-01-15 @ 20:41:56
Kl 07.00 imorse kom pappa, brorsan och en grävare hit. De drog igång nästan direkt med att gräva på baksidan. Jag stannade hemma i en timme för att se hur det gick. Vi var lite oroliga att det skulle vara berg/stora stenar under matjorden som skulle ställa till problem.

Före grävning:

Han började gräva närmast garaget och fortsätter sedan längst altanen. Därefter förflyttades lekstugan. När den var på plats drog jag till jobbet. Det var -10 grader ute och jag var kall som en isbit i flera timmar efter att jag kommit in. Minusgraderna satte däremot inte stopp för grävaren som kämpade på hela dagen. Tjälen hade inte heller hunnit satt sig trots att vinterkylan kom med rasande fart i helgen.

Dessa bilder hann jag knäppa innan jag åkte:





Eftersom det är mörkt både när jag åker till jobbet och från jobbet är det svårt att ta bilder på hur det verkligen ser ut. Dessa är knäppta när jag kom hem idag:



Baksidan kommer att bli indelad i två etapper. Den nedre etappen är i princip klar. Den övre etappen kräver lite mer jobb då det var mer stenar att hantera där. Sedan ska matjord läggas ut överallt. 

 

Imorgon drar det igång igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback