Takläggning

2014-07-25 @ 12:59:14
Idag levererades fyra pallar med takpannor. Tre timmar efter att lastbilen kom hit var taket färdiglagt förutom några rader längst in mot fasaden på den gamla husdelen. I helgen ska jag ta bort några fler av fasadplattorna, så då behöver jag lite utrymme att stå på. Därför läggs de sista raderna takpannor ut på måndag.





Jag är sjukt imponerad över att de orkar jobba i denna värme. Det är 30 grader och inte ett moln så långt ögat kan nå. Jag har serverat isvatten och glass till dem så de inte skulle få värmeslag uppe på taket.

Nu är det helg! Vi ska använda den lediga tiden till att bygga garderober och åka ett gäng vändor till soptippen med massa bråte.

Nästa vecka blir det fokus på insidan av utbyggnaden. Då ska el dras och innerväggar sättas upp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback