Måla på tapet

2012-08-25 @ 20:54:10

Ja idag har det jobbats en del i köket. Jag har rivit bort tapeten efter hela väggen bredvid spisen, spacklat, slipat och sedan satt upp nya tapeter. Det är exakt samma tapet som innan. Pga att det ramlat ner puts och sten från muratocken innanför den gamla tapeten, plus att det stängt matfett på tapeten så behövdes den bytas ut.

Det var första gången jag tapetserade, men det gick riktigt bra. Nu kommer jag nog att fortsätta sköta tapetseringen på egen hand.

Så... För att återgå till rubriken. Jag har faktiskt målat på tapeten också. Den är grundmålad och ska sedan målas med blank lackfärg. Detta pga att det ska gå att torka av tapeten. Vi har grubblat mycket på hur vi skulle göra med just väggen bredvid spisen just pga risk för fettfläckar. Av alla olika alternativ vi kunde komma på så slutade det (efter konsultation med personal på färghandeln) med att måla på tapeten.

Vi har även pimpat köket med golvsocklar idag. Imorgon ska jag påbörja målningen av dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback