Tre trappsteg skrapade

2012-10-21 @ 19:21:56

Ja eller nästan iaf. Jag fick avbryta skrapandet när jag hade liiite kvar pga att J skulle iväg på match.

Redan nu har jag några tips till er som går i trapprenoveringstankar:

• Gör ett trappsteg åt gången. Jag trodde jag skulle klara tre steg åt gången, men det blev alldeles för slitsamt. Kroppen tar stryk och det tar vändans lång tid.

• Använd en färgskrapa till att få bort limmet.

• Försök att skrapa bort limmet utan att använda färgborttagning så slipper du den starka lukten inne. Jag har testat både med och utan färgborttagning och det märktes ingen skillnad. Liks svårt att skrapa oavsett ;)

• Om du tidigare haft problem med handleder såsom karpaltunnelsyndrom lr liknande så rekommenderar jag att använda stödskena.

Ptja... Det var allt för nu. Nu ska jag vila för kroppen min är helt slut efter allt slit.


Kommentarer
Postat av: Sara

Fick du bort själva mattan enkelt? Jag provade på nedersta trappsteget nu och mattan sitter som sten och är dessutom hård som sten, så när jag får loss en bit så kan jag lixom bryta av den men mattan delar sig, får bara bort ett laget och resten sitter kvar, går att skrapa den men nu har jag vara en spackelgrej att hålla på med :( men den sitter som fan, längst ut på steget har det suttit nån gummilist, den slet jag bort enkelt och den lämnade massa geggigt lim efter sig men under mattan verkar det vara torrare :P

2012-10-23 @ 19:06:26
URL: http://blondstar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback