4h till helgens deadline

2013-02-17 @ 19:59:00

Ja, snart är helgen slut. Vad återstår då att göra? Jo när barnen kommit i säng så har jag tänkt att foga lite i en del av kanterna mellan sättstegen och vagnstycket. Det är en gammal trapp, och den är därmed inte helt stilig om man synar den noga, så man för göra vad man kan för att fixa till det på bästa sätt. Det kommer behövas en till målning efter detta så vi kommer inte klara av all målning innan helgen är slut. Men det gör inte så mycket. Förhoppningsvis ska jag hinna med det någon kväll i veckan.

Idag har jag spacklat sättstegen samt målat dem två gånger. Jag brukar göra så att jag målar det som ska målas en gång, och därefter kör jag spacklingen. Jag gör så eftersom att första lagret färg täpper till en del ojämnheter, samt att det är lättare att se vad som behöver spacklas när det är målat.

Såhär ser trappen ut just nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback