Fortsättning följer

2013-02-10 @ 16:43:25

Det har blivit en lång paus i arbetet med vår trapp - av många skäl. Det största skälet har varit tidsbrist. Det är sjukt vad det är tidskrävande att renovera en trapp.

Nu i helgen har vi däremot haft lite tid över. Nu är hela linoliummattan borta och alla stegen är skrapade. Det gick bra mycket fortare för J att skrapa stegen än för mig. Jag får väl helt enkelt erkänna att muskler och en frisk kropp är till fördel vid just skrapning. (För er som inte känner mig så kan jag berätta att jag har reumatism. Känner framförallt av det i armar, ben, axlar och nacke. Jag vill gärna inte bli stoppad av min sjukdom, men ibland får man helt enkelt inse att man inte klarar av allt.)
Som tur är så kräver trapprenoveringen en hel del målning också. Och det är något jag är bra på :)

Såhär ser vår trapp ut just nu:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback