Mattläggning påbörjad

2013-03-24 @ 00:54:00

Jag kikade ca 10 minuter på "Fångarna på fortet" ikväll innan jag blev alldeles för uttråkad. Skippade därför tv-tittandet och drog istället fram trappkompassen, penna, täckpapp och sax. Mätte, ritade och klippte ut ett trappsteg "på prov". Sen var det kört. Hur kan jag tro att jag bara ska kunna "prova" något, utan att fortsätta med nästa steg i processen? Så jag fortsatte med att skära ur tre steg ur nålfiltsmattan.




Kunde jag sluta där? Nej, jag dammsög trappen och spred sedan ut golvlim på de tre trappstegen (de två nedersta samt ett högre upp i trappen). Medan de låg limmade i ca 40 min så passade jag på att plocka undan samt göra mig i ordning för natten. Sedan lade jag dit mattbitarna.

 


Jäklar vad bra det kommer att bli!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback