Hyresgäster under taket

2014-06-08 @ 22:18:46
Nu ikväll har jag tagit bort plåttaket från garaget. Efter första plåten märkte jag att vi hade en del hyresgäster under taket. Jag räknade aldrig getingbona, men skulle uppskatta dem till ca 10 stycken. Och då räknar jag inte med de gamla uttorkade som låg ner.

Som jag skrev tidigare så hatar J höjder. Det finns en sak han hatar ännu mer - getingar! Han stod nere på backen på säkert avstånd för att hålla koll på var getingarna befann sig.


Det stora getingboet längst ner till höger hade en hel del aktivitet kring sig. Konstigt då det verkar rätt demolerat. Kring de övriga bona var det rätt lugnt. Jag plockade bort alla plåtar utöver plåten som låg över det stora boet. När jag väl vågade mig fram för att flytta lite på sista plåten så var det inte en enda geting i sikte. Väldigt konstigt, men jag var glad. Det innebar att jag kunde ta bort all plåt!




Jag undrar när garaget byggdes. Kan det ha byggts i samband med att huset byggdes 1930? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback