Lilltrappen

2014-09-07 @ 23:47:03
I helgen har svärfar varit här och dragit den sista elen. Förutom att vi nu ha beslysning i hallen, på vinden och det kommande badrummet - så har svärfar fixat med trappkopplingar i både lilltrappen som är mellan utbyggnaden och gamla delen, samt i trappen till övervåningen.

J's bror med familj har också varit här i helgen. Vi fick hjälp av J's bror med att flytta in i vårt sovrum. Så nu ska vi snart sova i vårt nya sovrum för andra natten. Vi är riktigt nöjda med rummet. Bilder får ni se sen.

Efter att alla åkt hem så tog jag tag i lilltrappen. Jag tog bort hyllor och ledstång, sen målade jag väggar, foder, vagnstycken osv..

Före:


Trappen ska göras om. Men tills dess känner jag att jag verkligen vill bli av med den blåa och gula färgen. Så det mesta här görs provisoriskt.

Jag satte upp ett skynke för att dölja trappen ner mot källaren. Sen tog jag bort det igen och målade väggarna vita.

Därefter gav jag trappen lite vit färg..



Som ni ser är den högra väggen fortfarande gul. Där ska vi sätta upp liggande panel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback