Reglar, isolering och vindduk

2015-06-26 @ 21:40:02
Idag reglade vi klart resten av väggen. Det var rätt krångligt högst upp eftersom vi fortfarande inte har någon ställning. Men vi fick till det med lite envishet och mod. J har verkligen fått jobba med sin höjdskräck.


Medan J lagade mat så fixade jag isoleringen. För att få dit isoleringen bakom takstegen så skulle jag skruva ut två skruvar. Min plan var att stegen som går längst väggen kunde hänga i stegen som ligger längst taket. Min plan funkade inte särskilt väl. När den sista skruven lossnade, så lossnade ALLT! 


Både stegen som låg på taket och den längst väggen rasade ner med en väldans smäll. Helt otroligt så lade de sig såsom ni ser på bilden. Den hade kunnat smälla till mig som stod på stegen bredvid, eller åka ner rakt på gersågen och/eller kompressorn till spikpistolen som stod under presenningen. J och barnen som var inne trodde att det var jag som hade ramlat ner från stegen. Men ingen skada skedd. Vi insåg istället att vi måste införskaffa oss en ny takstege.


Nu på kvällen har vi dels fixat ett provisoriskt stuprör samt häftat upp vindduk. Imorgon blir det att spika läkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback